Ha hiszünk a dobozon lévő ISO 400 feliratnak, nem hiszünk majd a szemünknek, amikor az akár ISO 1600-ra lőtt filmet előhívás után meglátjuk. Az APX 400 minőségvesztés nélkül vészeli át az ilyen mértékű pusholást is. A pusholást végző laboralkalmazott és a patinás Agfa-Gevaert brand hallatán azért nehéz kihagyni a laboráns - kollaboráns szóviccet. Gyenge fényviszonyok mellett vagy rövid zársebességhez kitűnő társ. Kisfilm méret 36 expozíció ISO 400 Hívás FF
Alacsony érzékenységű fekete-fehér nyersanyag, szinte épület vagy tájképfotózásra tervezve. Az árnyékos részeken sem kell félnünk, részletgazdag, szép tónusokkal játszik. Nem utolsó szempont, hogy 2 egységnyi push vagy pull hívásra is alkalmas. Az Agfa 1964 óta gyárt fekete-fehér negatívot, nekik elhihetjük. Kisfilm méret 36 expozíció ISO 100 Hívás FF
A film, aminek dobozára odatapad a szem, fekete alapon rózsaszín betű, mi kell még? PAN hirdeti a felirat, vagyis pankromatikus érzékenyítésű, azaz a látható színek mindegyikét egyformán érzékeli, szemben az ortokromatikussal. A gyártó finom szemcsézettel társuló tökéletes kontrasztot és kitűnő vonalélességet ígér, kihívásokkal teli fényviszonyok között is. A valóságban a finom szemcsézet kérdőjeles, viszont ez előnyére is válhat, hiszen van, aki a Kodak TX 400-ban is ezt a kissé piszkos szemcsézettséget keresi. Pletykák szerint ez a film azonos a régi Ilford HP5-el, amit 1976-tól gyártottak 1989-ig, amikor felváltotta az Ilford HP5 Plus. Egy egykori dolgozó viszont azt állította, hogy ez valójában a HP5 Plus, csak az öntés széleiről származó részeket dobozolják Pan400 néven, a közepét pedig, ahol tökéletes az öntésminőség, HP5 Plus dobozokba rakják. Ismerünk ilyen legendát máshonnan is: a VW-nél a próbapadon kicsit gyengébben teljesítő motorok Skodákba kerülnek, az eggyel jobbakat Seatok kapják és csak a csúcsminőség megy a Volkswagenekbe. Persze, nyilván. Az Ilfordos misztériumhoz hozzátartozik az a tény, hogy a PAN 400-ast nem mindenhol forgalmazzák, mi szerencsések vagyunk. Az Egyesült királyságban és az USÁ-ban például nem hozzáférhető. Nem ez az amit keresel? Nézz körül Ilford filmjeink között! Kisfilm méret 36 expozíció ISO 400 Hívás FF
Egy másik fekete-fehér legenda. Hasonlóan érzékeny, mint a Trix, de a szemcsézettséget adó híres T szemcse egy jóval finomabb változatával öntik az emulziót. Kevésbé drámai hatásokat eredményez, mint a Trix, de vannak, akik erre esküsznek. A finomabb szemcse ugyanis remek vonalélességet és felbontást eredményez. A pusholás durvító hatását elkerülendő kapható 3200 ISO-s változatban is. A még finomabb lelkűek pedig 100-as érzékenységút is betölthetnek. Nem ezt kerested? Nézz körül egyéb Kodak filmjeink között! Kisfilm méret 36 expozíció ISO 400 Hívás fekete-fehér
Az FP4 olyan mint a Casablanca, klasszikus fekete-fehér film. Nagyon kevés versenytársa akad kategóriájában. A szemcsézettsége rendkívül finom, a vonalélessége pedig még az amúgy hervasztó objektívekkel készített kockákon is elképesztő. Ha finom részletek ábrázolására van szükséged, ez az a nyersanyag, amiben nem fogsz csalódni. Igen megengedő akár véletlen ügyetlenkedésról, akár szándékos elexponálásról van szó, jól tűri az alul- illetve túlhívást is, nem büntet feleslegesen. Felhasználás tekintetében még felsorolni is nehéz, mi mindenre alkalmas: portrézni, avedonos divatanyagot készíteni, épületet fotózni, vagy tájképekhez ideális választás. Nem ez az amit keresel? Nézz körül Ilford filmjeink között! Kisfilm méret 36 expozíció ISO 125 Hívás fekete-fehér
Az igazi fekete-fehér legenda. Hasonlóan érzékeny, mint a Trix, de a szemcsézettséget adó híres T szemcse egy jóval finomabb változatával öntik az emulziót. Kevésbé drámai hatásokat eredményez, mint a Trix, de vannak, akik erre esküsznek. A finomabb szemcse ugyanis remek vonalélességet és felbontást eredményez. A pusholás durvító hatását elkerülendő kapható 3200 ISO-s változatban is. A még finomabb lelkűek pedig 100-as érzékenységút is betölthetnek. Nem ezt kerested? Nézz körül egyéb Kodak filmjeink között! 120 rollfilm ISO 400 Hívás fekete-fehér
A magyar Forténak mindig a fekete-fehér nyersanyagai voltak a megbecsültebbek. A váci gyárban mindent megtettek, hogy a szerény anyagi források mellett a lehető legjobb színvonalú anyagokat készítsék, ha kellett, még egyedi technológiákat is fejlesztettek. A Superpan egyike a Forte utolsó termékeinek, a kilencvenes évek szép lenyomata, ott sűrűsödik benne a gyár körüli egyezkedések, várakozások és csalódások sorozata. Ugyanúgy váratlan és szokatlan, de kielégítő eredményt ígér, mint a hasonló, már lejárt szavatosságú filmek. A mi szívünknek különösen kedves, mert valószínűleg abban a 11 emeletes emulziós üzemben öntötték, amelynek tetejéről üzletünk Forte feliratát ideszállítottuk. 120 rollfilm méret ISO 100 Hívás fekete-fehér
A patinás gyártó talán legnépszerűb, közepesen kontrasztos fekete fehér filmje. 400-as, vagyis a magas érzékenység alsó határán egyensúlyoz, de egyáltalán nem esik nehezére elmozdulni felfelé. Bármilyen hihetetlen, a ISO 3200 érzékenységet is képes elérni, ráadásul ha Ilford Microphen előhívóban dolgozzák ki, az eredeti, legjobb tulajdonságait is megőrzi. Hogy mik ezek? Az árnyékos részek részletgazdagok, akárcsak a közepes tónusok, azzal a fajta szemcsézettséggel, ami igazán filmszerűvé tesz egy fekete fehér negatívot. Ráadásul bármilyen fényviszony mellett használható! Nem ez az amit keresel? Nézz körül Ilford filmjeink között! Kisfilm méret 36 expozíció ISO 400 Hívás fekete-fehér
A vasfüggöny mögötti filmgyártás koronaékszere volt az Orwo. Az egykori Agfa (IG Farben) szabadalmait használó gyár termékeihez a megbízható minőség képzete társult, nagyobb bizalom övezte mint a Svema vagy Tasma filmeket. Az Orwo a kényszerszülte alternatívát jelentette a viszonylag drága Ilford vagy Kodak filmekkel szemben. Nyugaton nem igazán volt népszerű: egyáltalán nem volt sikkes vagy romantikus komcsi filmet vásárolni. De ahogy a Swema vagy Foma filmeknek is eljött a comebackje, úgy az Orwoé is, ma már keresett cikk mindenhol a világon. Butaság és igazságtalanság lenne tőle ugyanazt az eredményt várni, mint a Trixtől vagy HP5-től, de ott van benne a szokatlan és váratlan eredmény ígérete, amit nem csak a lejárati dátum elmúlta ígér. 120 rollfilm méret ISO kb. 80 Hívás fekete-fehér
Az Ilford Delta családja még bőven az analóg korszakban, a 90-es évek elején indult. Vicces, de Ilfordos időszámításban ez még viszonylag új filmnek számít, cserébe bele is tudták építeni minden tapasztalatukat. Az ISO 400-as tarotmányban az Ilford nagyon otthon érzi magát, volt idejük tökéletesíteni az emulziókat. A Delta 400 lenyűgözően éles részleteket, minimális szemcsézettséget, és nagyon széles tónustartományt ígér. A T-szemcsés filmek családjába tartozik, (Kodak T-Max, Fuji Acros) ez elméletileg azt jelenti, hogy finomabb a szemcsézete, mint hagyományos társainak. A HP5-el összehasonlítva a teória bizonyítást is nyer, egy dologban viszont alulmarad: az expozíciós tartománya nem olyan széles, nem nagyon szereti a kilengéseket, igen pontos expozíciót kíván. A HP5 miatt szegény Delta 400-at szinte észre sem veszik, pedig nagyon jó választás azok számára, akik, akik a részletgazdag képekben szeretnek gyönyörködni. Valamivel drágább, mint a HP5-ös, de a legközelebbi betárazásánál talán érdemes elgondolkodni rajta. Nem ez az amit keresel? Nézz körül Ilford filmjeink között! Kisfilm méret 36 expozíció ISO 400 Hívás FF
A Kodak Fender Stratocasterje. Azt használói csak Stratoként emlegetik, a fotósok ha ezt töltik a gépbe, csak annyit böknek oda: Trixre nyomom. Amikor a Kodak 2012-ben a csőd szélén táncolt, Salgado és Corbijn kétségbeesve próbált nagyobb mennyiséget elraktározni Trix-ből. Anton Corbijn 2500 tekercset rendelt. Panchromatikus emulzióval ellátott magas érzékenységű film. Jó választás gyatra fényviszonyokhoz, vagy nagy zársebességhez. A szemcseméret valójában kicsit durvább, mint a Tmax-nál de nagyon jól tűri a pusholást, akár 1600 ISO-ra is lőhetjük. Kicsit piszkos hatást szoktak emlegetni vele kapcsolatban, de az, hogy feketékkel és fehérekkel képes színeket megjeleníteni, egyedülállóvá teszi. Nem ezt kerested? Nézz körül egyéb Kodak filmjeink között! Kisfilm méret 36 expozíció ISO 400 Hívás fekete-fehér
Az FP4 olyan mint a Casablanca, klasszikus fekete-fehér film. Nagyon kevés versenytársa akad kategóriájában. A szemcsézettsége rendkívül finom, a vonalélessége pedig még az amúgy hervasztó objektívekkel készített kockákon is elképesztő. Ha finom részletek ábrázolására van szükséged, ez az a nyersanyag, amiben nem fogsz csalódni. Igen megengedő akár véletlen ügyetlenkedésról, akár szándékos elexponálásról van szó, jól tűri az alul- illetve túlhívást is, nem büntet feleslegesen. Felhasználás tekintetében még felsorolni is nehéz, mi mindenre alkalmas: portrézni, avedonos divatanyagot készíteni, épületet fotózni, vagy tájképekhez ideális választás. Nem ez az amit keresel? Nézz körül Ilford filmjeink között! 120 rollfilm méret ISO 125 Hívás fekete-fehér
A patinás gyártó talán legnépszerűb, közepesen kontrasztos fekete fehér filmje. 400-as, vagyis a magas érzékenység alsó határán egyensúlyoz, de egyáltalán nem esik nehezére elmozdulni felfelé. Bármilyen hihetetlen, a ISO 3200 érzékenységet is képes elérni, ráadásul ha Ilford Microphen előhívóban dolgozzák ki, az eredeti, legjobb tulajdonságait is megőrzi. Hogy mik ezek? Az árnyékos részek részletgazdagok, akárcsak a közepes tónusok, azzal a fajta szemcsézettséggel, ami igazán filmszerűvé tesz egy fekete fehér negatívot. Ráadásul bármilyen fényviszony mellett használható! Nem ez az amit keresel? Nézz körül Ilford filmjeink között! 120 rollméret ISO 400 Hívás fekete-fehér
All round versenyző a színes negatívok között, ár-érték arányban kimagasló teljesítménnyel. Szabadtéren és stúdióvilágításnál is hozza a legjobb formáját, nem is tehetné másképp, mert ugyan csak halkan merjük megjegyezni, de szinte azonos a Fuji Superia 400-al. Csak éppen az ára kedvezőbb. A színvisszaadása kitűnő, a vonalélességgel is elégedettek a felhasználók. Szemcsézettsége alapjáraton több mint elfogadható, de vannak akik esküsznek rá, hogy 800 ISO-ra exponálva pusholt hívással is bőven tolerálható marad. Bár a Fuji filmeket alapből zöldes-kékséggel vádolják a C200 a bőrszínt is hibátlanul adja vissza, tehát portrézáshoz is kitűnő választás. Kisfilm méret 36 expozíció ISO 200 Hívás C41
Ha filmre kéne fordítani az aggodalom nélkül való fotózás szabadságát, ami a könnyú fehasználhatósággal párosul, a Kodak Ultramax 400 lenne az egyedüli lehetőség. A pillanat művészeinek kedvence, hihetetlen rugalmas minden fénytartományban, az alulexponálást is jól tolerálja, de vakuvillanásnál is több árnyalatot rejt, mit amire józan ésszel számítanánk. Finom szemcseméret, tiszta, friss színek, és a bőrszín remek viszaadása jellemzi, Ideális választás a természetes hatású portrézáshoz, például utcai fotózáshoz. Szerintünk Winogrand ezt választaná. Nem ezt kerested? Nézz körül egyéb Kodak filmjeink között! Kisfilm méret 24 expozíció Hívás C41
Igazi belépő fokozat, megfizethető árú film azoknak, akik most ismerkednek a filmes fotózással. Napfényre érzékenyített, de kevert fénynél is természetes hatást produkál. Árcímkéjéhez képest figyelemreméltó vonalélességet kínál, világos és szép bőrtónusaival pedig komoly rajongókat szerzett. Ha a Portra drágának tűnik a kísérletezéshez a Color Plus remek alternatíva. Ne legyenek illúzióink, nem professzionális film, de jó kezekben csodákra képes. A Color Plus megfizethető áron ígér vidám perceket. A legjobb formáját ragyogó napsütésben hozza, ahol jó eséllyel várnak ránk vidám és boldog pillanatok. A Főfotóban az egyik kedvencünk. Nem ezt kerested? Nézz körül egyéb Kodak filmjeink között! Kisfilm méret 24 expozíció ISO 200 Hívás C-41
A film amit talán szükségtelen bemutatni. Bár a sorozat ISO 400-as tagja valamivel népszerűbb, a 160-ast sem szabad lehagyni az osztályfényképről. Olcsó poén, de portrézáshoz kitűnő: a bőrszínt természetesen jeleníti meg, nem esik túlzásokba. Meleg tónusok jellemzik, majdnem annyira, mint hajdanán a Kodak 100 S-t, emlékszik még valaki? Mint a legtöbb Kodak filmnek, a Portra 160-nak is van egy kis barnás-vöröses stichje, ez a bőrszín visszaadásnál egyáltalán nem jön rosszul. Szemcsézettsége igen finom, bár az ISO 160 körüli tartomány soha nem az ijesztő szemcseméretéről volt híres. Nem ezt kerested? Nézz körül egyéb Kodak filmjeink között! Kisfilm méret 36 expozíció ISO 160 Hívás C 41
Az élesség és szemcseméret remek kombinációja, 200 ISO-nál és a Gold évtizedes tapasztalatával ez mondjuk nem is olyan extra teljesítmény. Az viszont, ahogyan ez a film a színtelítettséggel bánik, egészen egyedivé teszi. Nem véletlen, hogy emberek ezrei használják hosszú idő óta a tökéletes nyaralós felvételek készítéséhez. Remekül viselkedik napfényben és vaku villanásnál, és mint régivágású úriember, tudja a klasszikus 5-ös szabályt: 2 blende alulexponáltságot és 3 blende túlexponáltságot is rezzenéstelenül áthidal. Még nagyobb színtelítettséget várhatunk tőle mint a ColorPlustól, és melegebb tónusokat mint az UltraMaxtól. 24 kocka C41 Nem ezt kerested? Nézz körül egyéb Kodak filmjeink között! Kisfilm méret 24 expozíció Hívás C 41
Kint vagy bent, a Fuji Superiának egyre megy, ráadásul a magas érzékenységhez finom szemcseméret társul, ez nagyításkor még igen jól jöhet. Az élénk színvisszaadás is erőssége, az olyan nehezen megjeleníthető színek, mint például az ibolya leképezése sem okoz gondot, a zöld különböző árnyalatainak ábrázolásában pedig nem nagyon van kihívója. Imádja a neonfényt, ha elhagyatott parkolóházakban dolgoznánk, már meg is van a nyersanyag. Mindemelett a bőrszínt is hűen adja vissza, a különböző textúrákról nem is beszélve. Nem ezt kerested? Nézz körül más Fuji filmjeink között is!